Nevoia de training este mai căutată și axată strict pe rezultate. Nu mai merge să vii cu un training teoretic care nu poate fi aplicat niciodată. Companiile vor training aplicat și adaptat nevoilor. Aici vine întrebarea: Tu cum analizezi necesitatea organizării un training?
Care sunt analizele pentru a identifica nevoia de training?
- analiză organizațională
- analiză a personalului
- analiza sarcinilor la locul de muncă
- analiza performanței
- analiza conținutul fișei postului
- analiza nevoii de a organiza un training
- analiza cost-beneficiu
De ce nevoia de training?
Vrem ca angajații să fie productivi încă din prima clipă în care pășesc în companie. Vrem ca ei să pună suflet și să trăiească după valorile companiei și peste toate să fie fericiți.
Noi vrem dar cine a întrebat angajații care sunt valorile lor? Ce iubesc să facă? Cum poate să aducă el plus valoare? E un început care necesită o analiză privind procesul de dezvoltare al angajaților (indiferent de nivelul la care se află). E recomandat să investești în angajați prin diferite programe (training, team building, wellbeing, bootcamp-uri, ieșiri, seri culturale etc.)
Când se dorește o însușire a unei noi abilități sau o îmbunătățire a unui proces, firmele apelează la serviciile interne sau externe de training.
Să spunem că ai identificat problema și ai nevoie de un training pentru a o rezolva. Dar ești sigur că ai analizat atât de bine să vezi care e cauza problemei? Ești sigur că ai aflat care e adevărata nevoie din spatele problemei?
În acest articol îți oferim câteva sfaturi și analize care ar trebui să le faci pentru a identifica nevoia reală din spatele unei probleme, care o poate rezolva un training sau un program personaliazat cum ar fi un Plan de Dezvoltare sau o strategie pentru companie privind focusul pe angajat.
Pentru a determina nevoia de training este bine să identifici cine are nevoie de formare și ce instrumente sunt necesare.
Este contra-productiv să oferi formare unei persoane care nu are nevoie de ea sau un instrument care nu aduce nici o îmbunătățirea în activitate. Un HR sau un specialist în Learning and Development știe că trebuie să facă o analiză pentru a determina nevoia de training și resursele care sunt implicate în tot procesul.
7 analize pe care se recomandă să le faci
O să scriu aici care sunt analizele ce trebuie făcute pentru nevoia de training: analiza organizațională, analiza personalului, analiza sarcinilor la locul de muncă, analiza performanței, analiza conținutului fișei postului, analiza necesității unui training, analiza cost-beneficiu. Pentru a avea o imagine cât mai clară e bine să ții cont de aceste 7 analize, când vrei să organizezi un training.
1. Analiză organizațională
E bine să ai o imagine de ansamblu a întregii organizații. E recomandat să știi exact care sunt nevoile fiecărui departament și cum poate ele să influențeze bunul mers al companiei.
Câteva întrebări la care îți poți răspunde: De ce este important training-ul pentru companie? La ce ne ajută el? Training-ul acoperă nevoia firmei? Se poate face o instruire din partea HR-ului sau trebuie să angajăm o firmă specializata? Sunt doar câteva întrebări care trebuie să ți le pui pentru a analiza nevoia de training la nivelul organizației.
2. Analiză a personalului
Aici trebuie să decizi care sunt persoanele ce trebuie să participe, care e nivelul lor de cunoștințe privind subiectele care se vor aborda la training.
Care e stilul lor de învățare? Cine va conduce training-ul?
Trebuie să se facă un profil al participantului și trebuie să ții cont de el când trimiți oamenii la o formare.
3. Analiza sarcinilor la locul de muncă
Această analiză urmărește să specifice principalele atribuții ale angajaților. Atribuțiile angajaților se fac în funcție de politica și obiectivele firmei.
Când obiectivele firmei se armonizează cu sarcinile angajaților se poate observa exact care sunt elementele ce trebuie îmbunătățite.
E o etapă foarte importantă deoarece rezultatele analizei va ajuta la formarea cursului și vei ști exact ce să ceri de la training.
4. Analiza performanței
Majoritatea firmelor au creat programe de performanță pentru angajați dar ce se întâmplă când nivelul așteptărilor e disproporțional între angajați și management.
Ce se întâmplă dacă undeva e o ruptură? De multe ori e o discrepanță majoră între ce vor angajații și ce vor managerii de la un training.
Această discrepanță se poate armoniza prin simpla analiză a performanței și a nevoilor companiei. Aici ar mai fi o întrebare foarte importantă:
Ești sigur că un angajat își poate crește performanța în funcție de cursul la care participă?
Hai să identificăm împreună nevoia de training!

5. Analiza conținutul fișei postului
Ca HR trebuie să iei fiecare manual, fișă de post, procedură și să te asiguri că training-ul pe care dorești sa-l organizezi nu intră în contradicție cu procedurile și obiectivele companiei.
E bine să fii pregătită pentru ori ce discrepanță între materialele cursului și materialele tale interne.
Dacă cursul e axat pe un departament, atunci poți să ceri ajutorul unui angajat cu experiență când faci această analiză.
E o analiză care durează destul de mult, deoarece sunt multe acte și proceduri care trebuie analizate. Te provoc să faci această analiză și vei vedea că rezultatele sunt remarcabile.
6. Analiza nevoii de a organiza un training:
Trebuie să știi că uneori un training nu poate fi rezolvarea problemei din companie sau departament. E nevoie de o analiză amănunțită cu argumente pro și contra privind organizarea unui training.
E bine să fiți foarte convinși că un training e ceea ce trebuie.
Dacă te-ai decis că îl organizezi, ce faci mai departe? Cu ce firmă îl faci? Îl faci intern sau extern? Ce rezultate vrei să aducă? În ce timp? Cum pot măsura performanța cursului? Angajații sunt mai productivi? Angajații sunt mai motivați? Au angajații nevoie de comunicare interpersonală? Au nevoie de un team building pentru a crește colaborarea în cadrul echipei? Sunt doar câteva întrebări care au nevoie de un răspuns pragmatic.
7. Analiza cost-beneficiu
E bine să analizezi cum poate cursul să se cuantifice și să fie văzut în ROI. Care e plus valoarea cursului pentru participanți? Cum pot să măsor gradul de cunoștințe înainte și după curs?
Din anii de experiență am să-ți spun câteva moduri prin care poți analiza nevoia de training. Bineînțeles că sunt numeroase moduri, care fiecare le-a adaptat în funcție de firmă și profil. Mai jos sunt 8 exemple. Acestea sunt:
- observare directă;
- aplicarea chestionarelor;
- consultări cu oameni din poziții cheie;
- discuții directe cu oamenii din departamente;
- interviuri;
- focus groups;
- materiale privind evaluarea angajaților;
- brainstorming.
Fiecare metodă explicată se foloseste în training sau programe de dezvoltare a angajaților. Pe lângă evaluarea periodică a colegilor e bine să fie și un program macro de identificare.
Tu cum identifici nevoia de training?

De ce analiza cu un trainer profesionist?
Pentru a oferi angajaților un training de care au nevoie, e bine să se facă o analiză privind nevoia de training. E bine să se analizeze fiecare parte a procesului. E bine să se vadă care sunt așteptările angajaților și ale managementului. E bine să existe comunicare, e bine să fie deschidere și înțelegere.
Dacă ai nevoie de informații suplimentare privind procesul prin care se poate face o analiză eficientă, te rog să ne dai un email.
Care sunt analizele pentru a identifica nevoia de training?
- analiză organizațională
- analiză a personalului
- analiza sarcinilor la locul de muncă
- analiza performanței
- analiza conținutul fișei postului
- analiza nevoii de a organiza un training
- analiza cost-beneficiu
Tu cum analizezi nevoia de training?
Suntem bucuroși să lucrăm cu tine!
Tu ce metode de analiză folosești?
Poți afla toate noutățile despre Yes Academy pe Facebook sau Instagram dar și Tiktok.