Cum sa ai un team building agile poate fi o provocare, dar este important să urmați câțiva pași cheie pentru a începe.
Noi folosim agile în programele de training și team building dar fără să spunem că e agile. Metodologia agile ne ajută să creăm un mindset și un context demn de urmat deoarece aduce rezultate rapide dar și o adaptabilitate eficientă.
Team building Agile în 6 pași:
- Definirea rolurilor și responsabilităților
- Comunicare și colaborare
- Planificare și prioritizare
- Adoptarea metodelor Agile
- Învățarea continuă
- Evaluarea și îmbunătățirea

Definirea rolurilor și responsabilităților
Este important să aveți o înțelegere clară a rolurilor și responsabilităților fiecărui membru al echipei. Aceasta poate include un Product Owner, Scrum Master și membri ai echipei de dezvoltare.
Cum sa ai o echipa agile dar fără să le spui că lucrează agile?
Cred că pentru mulți aici e provocarea maximă. Invață să adaptezi rolurile la situații concrete și la nume „pământești”. De exemplu noi în programele de team building Product owner-ul este Zeus ce dorește ceva de la pământeni. Scrum master-ul este Maestrul ce are grijă ca toate componentele să fie la îndemâna echipei și se asigură că toată lumea a înțeles și adoptat pașii de lucru.
Pe scurt e vorba de creativitate. Poți denumi exact cum vrei tu toate personajele din Agile doar să te asiguri că fiecare știe ce are de făcut.
Comunicare și colaborare
O echipă Agile se bazează pe comunicare și colaborare strânse. Asigurați-vă că membrii echipei sunt confortabili să comunice între ei și să colaboreze la proiecte.
Programele de team building exact asta au ca nucleu: comunicarea și colaborarea. Totul pleacă de aici dar nu are un rezultat final extrem de bine definit deoarece e mai important procesul prin care trec, cum s-au simțit și ce au conștientizat din această experiență.
Tu cum colaborezi mai bine?

Planificare și prioritizare
Înainte de a începe orice proiect sau team building, trebuie să aveți un plan clar și o înțelegere a priorităților. Un Product Owner ar trebui să fie responsabil pentru definirea priorităților și pentru a comunica aceste priorități echipei.
Sunt multe idei creative pentru a planifica un obiectiv într-un team building.
Adoptarea metodelor Agile
O echipă Agile utilizează diferite metodologii și tehnici, cum ar fi Scrum sau Kanban, pentru a gestiona proiecte. Este important să înțelegeți aceste metode și să le adoptați în cadrul echipei.
Scrum se folosește în team building și training. Kanban se poate adapta unor programe specifice de team building dar cu axare specifică.
Dacă observi echipa o să ai surprinderea mare că ei deja lucrează agile într-o măsură. Doar că nu o numesc agile.
Cum putem să-ți fim de folos?
Învățarea continuă
Învățarea continuă este esențială într-o echipă la un team building agile. Asigurați-vă că membrii echipei sunt încurajați să învețe și să îmbunătățească constant procesul și să caute modalități de a îmbunătăți produsul final.
Programele de team building sunt doar câteva scântei în dezvoltarea echipei. Important e ce se face după eveniment: Cum a ajutat team building-ul la crearea echipei Agile? Cum implementăm Agile în companie dar fără să spunem că e Agile? Cum facem cunoscut sistemul Agile?
Evaluarea și îmbunătățirea
O echipă Agile trebuie să fie dispusă să-și evalueze constant procesele și să caute modalități de a le îmbunătăți. Asigurați-vă că există un sistem de feedback și evaluare și că membrii echipei sunt implicați în procesul de îmbunătățire.
Un team building e un proces sau o experiență ce are o introducere, un început, cuprins și încheiere. Exact ca o poveste. Ca să creezi povestea cum vrei tu e indicat să faci o evaluare periodică la tot ceea ce faci. Să vezi ce merge, ce trebuie îmbunătățit și la ce trebuie să renunți.
Programele de team building agile ne ajută să ajungem la rezultate în una, două, trei sau patru zile. Noi folosim colaborarea, comunicarea, înțelegerea rolurilor și a proceselor dar și o responsabilizare a tuturor participanților.
Cei 6 pași pentru un team building agile sunt:
- Definirea rolurilor și responsabilităților
- Comunicare și colaborare
- Planificare și prioritizare
- Adoptarea metodelor Agile
- Învățarea continuă
- Evaluarea și îmbunătățirea
Tu cum ai putea implementa metodologia agile la tine în companie?
Dacă ai nevoie să te însoțim în acest proces, ne poți scrie.