În acest articol vei putea citi care sunt cele 6 sfaturi despre managementul crizei. Simple dar extrem de folositoare, dacă le folosim când trebuie.
Într-o lume în care imaginea digitală contează mai mult decât cea fizică, unde suntem bombardați cu milioane de informații zilnic. Sunt atât de multe informații încât nici nu mai putem face față și nu le mai băgăm în seamă.
Cele 6 sfaturi despre managementul crizei sunt:
- Fii pregătit
- Repetă, repetă, repetă
- Acceptă responsabilitatea
- Fii consecvent
- Controlează pagubele
- Analizează și reflectă
O lume în care ori ce informație poate fi virală, PR-ul și echipa responsabilă de imaginea companiei trebuie să se adapteze rapid la toată situația actuală.
În această perioadă suntem bombardați cu foarte multe știri despre impactul pe care îl are Covid 19 în randul afacerilor și foarte multe pierderi de angajați. Dar cine și-a pus întrebarea: Ce fac companiile din perspectiva lor? Ce se întâmplă în intern?
Acum pe lângă TV sunt și foarte multe știri false cu un impact foarte mare asupra populației. Facebook a început să dezvolte politici care să micșoreze știrile false și a scris și un articol despre acestea.
Profesioniștii din zona de PR, încearcă să educe piața și să încurajeze companiile să-și gestioneze crizele și imaginea pe care o are.
Cele 6 sfaturi despre managementul crizei poate fi făcut și din interiorul companiei cu oamenii proprii și cu consultanți din zona externă.
Oameni cu expertiză care să fie pragmatici pe zona de dezvoltare a planului și a procesului pentru a ieși din zona de criză.
6 sfaturi despre managementul crizei
1. Fii pregătit
„Fă-ți vara sanie și iarna car”
Consider că exact așa e indicat să procedăm când vorbim de managementul crizei.
Dezvoltăm planul de criza înainte ca ea să aibă loc. Da! Nu putem previziona totul dar putem să dezvoltăm câteva planuri de criză, axate pe mai multe ramuri (imagine, produs alterat, soft nefuncționabil, concediere neadecvată, furt a unui coleg etc.) fiecare companie știe exact profilul și care sunt cele mai mari cauze care pot provoca afectarea imaginii și diminuarea profitului.
Poți face o echipă cu oameni de la toate nivelurile și să faceți un brainstorming prin care să dezvolți cât mai multe idei despre posibilele crize sau actuala criză. După centralizarea ideilor poți dezvolta planul de acțiune.
Dacă ești manager, lider, CEO, CFO, lider de grup, conducător de echipă e important să-ți găsesti motivatia si puterea de a fi lider în situații de criză.
2. Repetă, repetă, repetă
„Repetiția e mama învățăturii”
Pur și simplu a avea un plan nu este suficient atunci când vine vorba de gestionarea crizelor; trebuie să o practici.
Fiecare persoană care ar juca un rol în cazul în care apare o criză trebuie să știe care este planul și exact care este rolul lor.
Efectuați scenarii cu posibila criză pentru a testa reacția colegilor și a membrilor echipei.
3. Acceptă responsabilitatea
Acceptarea responsabilității pe timpul crizei este o abordarea manageriale matură și vertebrală.
Dacă compania dvs. a greșit, admite-o cât mai curând posibil. Publicul este mult mai iertător în această situație decât când umblă cu ascunderea adevărului și a greșelii.
La fel de important, nu faceți declarații definitive fără să aveți toate informațiile, dar nu lăsați acest lucru să vă împiedice să comunicați.
Am ajuns la al patrulea din cele 6 sfaturi despre managementul crizei. Cursul de managementul crizei te poate ajuta să conștientizezi importanța acceptării responsabilității și să tratezi cazurile reale cu maximă deschidere și empatie.
După ce ai acceptat responsabilitatea o să vină un moment în care comunicarea e primordială, stăpânește aceste 5 conversatii dificile și colegii vor fi mai empatici.
4. Fii consecvent
Într-o perioadă de criză, menținerea consecvenței manageriale este esențială.
Indicat e să există o singură persoană care să transmită mesajele și comunicatele companiei. Echipa delegată să gestioneze criza nu va transmite nici un mesaj sau vreun zvon.
Compania decide cine transmite mesajul și cine e imaginea în această perioadă grea.
GM-ul sau managerul e indicat să fie această persoană deoarece acest lucru transmite maturitate managerială.
Mesajul transmis trebuie să fie citit și recitit, deoarece nu se dorește o interpretare a lui.
Din propria experientă pot spune ce lectii de leadership am învățat pe ringul de dans. Una din cele mai importante a fost consecventa: cu cât aveam un program mai bun și mă țineam de el, rezultatele se vedeau.
Ce te face să fii mai consecvent?
5. Controlează pagubele
Când vorbim de pagube, nu ne referim doar la cele materiale cât și cele de imagine. Pagubele materiale se rezolvă mult mai greu decât cele materiale.
Dacă imaginea are de suferit se poate ajunge și până la închiderea companiei. Sunt sute de cazuri celebre, care au dispărut din cauza unei crize de imagine.
Abordarea imediată a problemei și prezentarea unei soluții în timpul unei crize este o idee grozavă, dar compania trebuie să se asigure că informațiile sunt clare și la subiect și reflectă acțiuni concretă care să ducă la diminuarea crizei.
Mesajul se va propaga foarte repede și poate să ajungă viral pe rețelele sociale și chiar la TV. Fiecare ieșire trebuie să fie documentată și transmisă exact când trebuie.
Analizează și reflectă
După ce va trece criza cu acest virus, e bine să analizezi și să reflectezi la toată situația. În programele noastre de training privind managementul crizei avem tool-uri dedicate, pe care le folosim să evidențiem acest subiect. Un element foarte important pe care îl folosim e chiar metode de Design Thinking, poți citi mai multe despre ea AICI.
Analizează și verifică fiecare pas prin care ai trecut și care au fost urmările lui. E un proces pe care mulți îl omit sau nu îl mai fac.
În tot procesul de analiză e bine să fii și asertiv și să-ți dezvolti abilitățile interpersonale.
Facem încă o prezentare a celor 6 sfaturi despre managementul crizei:
- Fii pregătit
- Repetă, repetă, repetă
- Acceptă responsabilitatea
- Fii consecvent
- Controlează pagubele
- Analizează și reflectă
Yes Academy este partenerul tău în training și programe dedicate echipei tale.
Tu cum gestionezi situațiile de criză în management?
Dacă ai nevoie de ajutor ne poți contacta prin telefon sau email.