Cum sa stai productiv cand esti in Work from home cu yes academy imagine 1200x630

Cum sa stai productiv cand esti in Work from home

yesacademy Productivitate echipa Leave a Comment

Cum sa stai productiv cand esti in work from home? În acest articol poți citi 4 idei testate și retestate, care îți vor aduce un boost de productivitate.

COVID-19 a forțat cât mai multe companii să implementeze work from home, pentru a putea trece peste această pandemie.

Work from home pentru unele companii este ceva nou iar pentru altele un program prin care stimulează angajații să fie mai productivi.

Toate informațiile despre COVID – 19 le găsiți pe site-ul dezvoltat de Minsiterul de Interne: stirioficiale.

Cum sa stai productiv cand esti in Work from home?

  1. Adaptează un spațiu de lucru
  2. Creează o listă cu task-urile zilei
  3. Creează un program
  4. Dezvoltă un proces de colaborare
spatiu de lucru de acasa WFH covid 19  imagine 800x533

Adaptează un spațiu de lucru

Când lucrăm de la birou ne este foarte simplu să intrăm în starea de productivitate, deoarece ne-am creat o rutină zilnică.

Când suntem în work from home, e indicat să adaptăm un spațiu unde să lucrăm. Indiferent că este în bucătărie, sufragerie, balcon, terasă, curte etc. e important să fie dedicat programului de lucru.

Când creăm un spațiu dedicat, începem să reprogramăm creierul să intre în starea de productivitate și să se adapteze noul spațiu de lucru.

Spațiul e primul lucru care îți demonstrează cum sa stai productiv cand lucrezi din work from home.

Aici avem un avantaj major. Ne putem crea spațiul cum vrem noi. Singura limitare este imaginația 😊

Cum ți-ai adaptat spațiul de lucru?

to do list - task cu yes academy imagine 800x533

Creează o listă cu task-urile zilei

O listă cu task-urile zilei, face minuni! Pe mine unul mă menține motivat, organizat și mai productiv în timp ce sunt în work from home.

Task-urile te învață cum sa stai productiv cand stai in work from home.

Ele îți dau doza de motivație când vezi că înaintezi cu proiectele și lucrurile pe care trebuia să le faci.

Când creezi o listă de task-uri, să te gândești la obiectivele mari, pe termen lung.

Cum ar fi finalizarea unui proiect, precum și obiectivele mici, cum ar fi finalizarea sarcinilor care duc la acel obiectiv mare.

Îndeplinirea obiectivelor mai mici vă permite să știți că progresați, ceea ce vă oferă un boost de productivitate pe parcursul zilei.

Scrierea pe hartie a task-urilor e demonstrată științific că aduce plus valoare în tot ceea ce faci. Puteți citi mai multe în articolul știintific scris de E. J. Masicampo și Roy F. Baumeister de la Universitatea din Florida.

Dacă dorești modele de: to-do lists; program zilnic, program lunar, calendar. Te rog să ne dai un email și ți le vom trimite, imediat.

Cum sa stai productiv cand esti in Work from home – cu un program adaptat!

program zilnic cu yes academy - Cum sa stai productiv - imagine 800x533

Creează un program

WFH necesită un program asemănător unui loc de muncă tipic la birou, cu excepția faptului că sunteți singurul care vă rețineți.

Asta nu înseamnă că întreaga ta zi trebuie să fie doar de lucru (este de fapt important să faci pauze regulate pentru a te reîmprospăta mental, fizic și emoțional). Doar că trebuie să programăm și activitățile care nu țin de job.

Mai bagi o mașină la spălat, faci de mâncare, ștergi praful – sunt doar câteva exemple pe care toți le facem când suntem în WFH.

Aceste mici lucruri te învață cum sa stai productiv cand esti in Work from home.

Programul se creează în funcție de mulți factori. Ai un copil, ai un animal de companie, ești o fire sportivă, îți place să te joci etc. E bine să te gândești la toate obiceiurile tale și să-ți creezi programul.

Programul nu trebuie să fie perfect, el se poate adapta și modifica, indicat e dacă ai scris ceva să respecți.

Și să nu uităm că primordial când suntem în work from home este munca și lucrurile pe care trebuie să le facem.

După ce ați setat programul, faceți-l vizibil colegilor dvs. cu un calendar comun. În acest fel, vor ști când veți fi liber să vă întâlniți și când ați blocat orele de muncă și personale.

„Respectă și vei fi respectat”

De asemenea, este o idee bună să vă asigurați că prietenii și familia vă înțeleg programul și îl respectă. Stabiliți limitele și așteptările, anunțându-le că work from home nu înseamnă că veți fi liber tot timpul.

Am ajuns la ultimul sfat care îți arată cum sa stai productiv cand esti in Work from home și acela se referă la colaborarea cu echipa.

Dezvoltarea unui program te face să fii mai productiv și să nu te focusezi pe dezvoltarea stresului.

Cum sa stai productiv - colaborare online cu yes academy imagine 800x533

Dezvoltă un proces de colaborare

Când vorbim de colaborare ne referim la încrederea pe care o avem în echipa noastră și la modul cum putem fi mai fericiți.

Work from home poate părea o experiență individuală, dar, de obicei, implică interacțiunea cu ceilalți.

Fie că te întâlnești cu echipa ta, primești lucruri de făcut, iei decizii sau dai și primești feedback.

Prin urmare, este important să implementați metode de colaborare în timp ce lucrați de acasă.

Din experiența personal, consider că în WFH colaborăm mai mult decât la birou, ceea ce duce la creșterea productivități.

În timp ce e-mailul poate fi eficient pentru a lua o decizie oficială sau pentru a transmite informații, nu e indicat să abuzăm de el și să încărcăm mail-ul cu zeci de informații, pe care le-ai fi putut spune la un telefon.

Ce tool-uri putem folosi?

Dacă trebuie să puneți o întrebare rapidă sau să trimiteți o actualizare către echipă, puteți folosi aplicații de chat precum: Google hangouts, Slack, Work place, Skype, WhatsApp etc. Găsiți pe pagina de facebook Yes Academy o listă completă cu toate aceste programe.

Brainstorming-ul sau discuțiile detaliate necesită de obicei o ședință oficială. Vorbirea față în față poate ajuta adesea colaborarea, deci puteți lua în considerare videoconferința pentru aceste momente.

Videoconferința este, de asemenea, o modalitate excelentă de a face check-in-uri periodice cu echipa.

Acest lucru te poate ajuta să fii la curent cu ceea ce fac alții și, de asemenea, îi poate ajuta pe toți să țină un raport care altfel ar putea fi neglijat.

Colaborarea e un proces ce ține de fiecare și de cât de mult se implică.

Pentru a dezvolta colaborarea poți învăța care sunt cele 5 abilitati interpersonale pe care trebuie să le ai , ți-am pregătit 2 articole speciale.

Pentru a crește colaborarea ți-am pregătit activitati remote de team building creative pentru echipa ta. E un articol foarte creativ și ușor de aplicat.

Cele 4 idei care îți arată cum sa stai productiv cand esti in Work from home, sunt:

  1. Adaptează un spațiu de lucru
  2. Creează o listă cu task-urile zilei
  3. Creează un program
  4. Dezvoltă un proces de colaborare

Ai nevoie de sfaturi și idei pentru a crește colaborarea și modul în care lucrați de acasă? Echipa Yes Academy te ajută să-ți dezvolți procesele necesare pentru a fi cât mai eficienți și productivi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *